تبلیغات فریب‌دهنده لوازم خانگی با کارت‌های هدیه رویایی

رکود این روزها بلایی بر سر تولیدکنندگان آورده است که دست به هر کاری برای جلب مشتری و تحریم تقاضای بازار می‌زنند، از تخفیف‌های مشتری جلب‌‎کن گرفته تا کارت‌های هدیه رویایی. اما در برخی موارد، این هدایا به سرابی بیش شبیه نیست

تاریخ تنظیم: یکشنبه 28 دی ماه 1393

رکود این روزها بلایی بر سر تولیدکنندگان آورده است که دست به هر کاری برای جلب مشتری و تحریم تقاضای بازار می‌زنند، از تخفیف‌های مشتری جلب‌کن گرفته تا کارت‌های هدیه رویایی. اما در برخی موارد، این هدایا به سرابی بیش شبیه نیست تنها کسانی که نیاز مبرم به خرید لوازم خانگی دارند، وارد بازار می‌شوند یا شاید هم آنهایی که آنقدر وسع مالی دارند که برای خرید یک یخچال فریزر، از دو تا نه میلیون تومان بپردازند. اما بقیه نه..

قیمت‌ها آنقدر بالا است که اگر تنها بخواهید به دلیل تعویض یک یخچالی یا وسیله خانگی که هنوز هم کار می‌کند، وارد بازار شوید، چیزی دستگیرت نمی‌شود، مگر اینکه قدرت خرید بالایی داشته باشی. رنج‌ قیمت‌ها خیلی بالا است و هر کسی از عهده‌ خریدش برنمی‌آید.

تولیدکنندگان و یا واردکنندگان تولیدنما هم که چاره ای جز فروش برای سرپا نگه داشتن تولیداتشان ندارند، از هر حربه ای برای فروش کالاهایشان استفاده می‌کنند. جشنواره برگزار کرده و می‌گویند کارت هدیه می‌دهند، مشتری هم با جذابیت همین کارت هدیه ها و به خیال تخفیفی خوب، وارد بازار می‌شود و بعد از اینکه طلب هدیه اش را می‌کند، متوجه می شود که شروطی از سوی تولیدکننده برایش گذاشته شده که شاید هیچگاه دریافت هدیه اش عملی نباشد.

"سامسونگ"، یکی از نام‌های مطرحی که در بازار تبلیغات و میان برندهای متعددی چشم هر رهگذری را مشغول خود می‌کند و ارقام جذاب هدیه‌هایش هر کسی را برای خرید وسوسه، به نحوی عمل کرده که بسیاری از مشتریان از خریدشان ناراضی هستند.

در واقع، بسیاری از مشتریانی که برای خرید محصولات این برند روانه فروشگاه‌های و نمایندگی‌های آن شده‌اند، برای جهیزیه خرید کرده‌اند، فروشنده هم پس از خرید اجناس به آنها اعلام کرده که طی هفته آینده بعد از خرید، برای دریافت کارت هدیه تماس بگیرند و این در حالی است که به آنها شروط دریافت کارت هدیه را اعلام نکرده و نگفته حتما ظرف مدت جشنواره ده روزه، باید کار نصب این وسیله را نیز انجام دهند، در غیر این صورت از دریافت کارت هدیه محروم می شوند